Orice website are menirea de a obține un anumit trafic, iar pentru cele mai multe website-uri chiar ceva mai mult decât atât. De exemplu, pentru website-urile de afaceri cel mai important lucru nu este neapărat un număr mare de vizitatori. Important este să reușești să obții și un număr de vizitatori care să devină clienți. Iar pentru a transforma un vizitator intr-un vizitator fidel sunt necesare anumite condiții de îndeplinit.

În acest articol vom vorbi despre câteva modalități prin care putem să ne asigurăm că nu ne agasăm vizitatorii noștri atunci când ei accesează website-ul nostru.

Un aspect primordial este timpul de încărcare al site-ului. Chiar dacă în prezent există un segment mare de utilizatori de internet ce au conexiuni cu viteze mari pe internet, este bine să ținem cont și de cei care încă folosesc poate modem 56k pentru a naviga pe internet. În plus, noile tehnologii ce permit navigarea pe internet de pe un telefon mobil chiar ne conștientizează că un website foarte încărcat și cu timp mare de încărcare este un dezavantaj.

Astfel, verifică elementele website-ului tău și observă ce elemente îngreunează timpul total de încărcare. Folosește aplicații web pentru a măsura timpii de încărcare a fiecărui element de pe site. De exemplu poți apela la aplicația Page Speed de la Google. Apoi decide ce elemente vei păstra sau cum le vei micșora timpul de încărcare. Poți să reduci dimensiunile imaginilor și a fișierelor ce sunt încărcate utilizând diverse proceduri de optimizare adecvate tipului de fișier.

Usabilitatea este un alt aspect important. Dacă un website are un timp foarte bun de încărcare dar nu conține meniuri, titluri, o hartă a site-ului sau măcar o pagină de contact, atunci vizitatorii vor părăsi rapid website-ul. Asigură-te că website-ul tău deține aceste elemente vitale ce vor contribui la o ședere plăcută pentru vizitatori. Meniurile de navigare trebuiesc bine alese astfel încât să acopere întreaga parte a website-ului. Trebuie să existe și o funcție de căutare pentru a oferi o soluție rapidă vizitatorilor să găsească ceea ce îi interesează. Dacă pe website ai și conținut de tip blog, cu articole, este necesar să oferi și butoane de navigare între articole pentru a facilita navigarea.

Referitor la informațiile de contat, este bine de știut că lipsa acestora este un mare neajuns. Trebuie să dedicam o pagină pentru a le oferi vizitatorilor noștri posibilitatea de a ne contacta fie pe email, telefonic, prin fax sau chiar la sediu. Plasează datele de contact într-o pagină separată și pune la vedere butonul sau linkul înspre această pagină, de preferință în partea de sus dreapta, într-un loc vizibil, sau în rând cu celelalte scurtături din meniul de navigare.

De asemenea, oferă vizitatorilor tăi posibilitatea de a se înscrie la newsletter-ul website-ului pentru a rămâne la curent cu noutățile și promoțiile efectuate în timp. Înscrierea pentru feed RSS sau newsletter nu ar trebui să fie o opțiune, ci un must. Păstrează legătura cu vizitatorii tăi prin această legătură directă cu ei prin email. Oferă-le informații demne de știu la o frecvență de timp care nu-i va determina pe aceștia să considere newsletterul un spam.

Conținutul website-ului trebuie și el să fie în acord cu obiectivul acestuia. Oferă titluri atrăgătoare și potrivite cu conținutul oferit. Titlurile care au menirea de a atrage doar vizitatori prin mesaje șocante sau improprii conținutului au un efect invers, vizitatorii se simt înșelați si nu vor mai reveni. Trebuie să înțelegem că pentru a câștiga încrederea vizitatorilor este nevoie de seriozitate în ceea ce privește consistența dintre website, titluri, conținut, obiectiv general. Poate că pentru un blog personal aceste elemente nu sunt atât de importante, dar când vorbim despre website-uri de afaceri sau bloguri pe anumite specializări, nu putem să fim indiferenți sau să lăsăm impresii greșite.